ما مدعیانِ

صفِ اول بودیم
۲۹ اسفند ۱۳۹۳

ما مدعیانِ صفِ اول بودیم

گاهی حتی نمیخوای ادامه بدی… اما گذشته اونقدر برات مهم و برجسته شده که صرفِ تماشا کردنش برات دیوونه کننده است… از اواسط سال ۸۸ که استارت ای‌داد توی ذهنم خورد تا امروز میشه تقریباً ۵ سال… جوون بودم و تازه از حج برگشته….
از صفر شروع کردن خیلی لذت داره.. اما لذت دیگه‌اش انجام چیزای بد قلق هس… چیزاییکه بقیه حالشو نداشته باشن وقت بزارن براش… پادکست ساختن خیلی با پوستر و کلیپ ساختن فرق داره… مثل کار کردن توی رادیو در مقایسه با تلویزیون؛ یا تئاتر کار کردن بجای سینما… خیلی زور میخواد مفهوم رو رسوندن… اونجا که همه چی صداس… منم که عاشق صدام… صدا میپیچه تو سر آدم؛ و تا سر و سامونش ندی و از کلۀ مبارک خارجش نکنی ولت نمکنه…. وقتی هم که رها میشی جسارتاً انگار وضع حمل کرده باشی؛ بعدش درب و داغونی….
در مقایسه با الانه… توی دوره‌ایکه نوشتن و ابراز عقیده و ایده، چیپ نشده بود، که دست بدست توی وایبر و واتس‌آپ و لاین و تلگرام و غیره یه عمری رو پوچ کنی با فوروارد و اشتراک گذاری چیزای دسته دوم… دوره‌ایکه لایک زدن و لایک خوردن چیزای بیخودی عادت شده…. و نسلیکه هر روز به فکر نکردن، عدم خلاقیت شخصی و سطحی عبور کردن از کنار خیلی ایده‌ها و افکار گرفتارتر میشه… و از همه بدتر گرفتار مسئولیت ناپذیری شدن… آدما حتی مسئولیت لایکایی که میزنن برعهده نمیگیرن…
امسال سال وحشتناکی بود، سال سی سالگی… در سال اسب، که دور از جون شما از اولش با دویدن شروع شد تا ۲۸ ام اسفندش… موفقیت توش بود… اما، چندتا شوک وحشتناک داشتم… اما هیچ کدومشون به اندازه سی ساله شدنم داغون کننده نبود…
بگذریم…
ای‌داد اونقدر برای من مهم بوده که نمیتونم نادیده‌اش بگیرم؛ لذا تصمیم گرفتم منتقلش کنم به قالبیکه راحتتر بشه صداها رو شنید… حتی اگه هیچ صدای جدیدی دیگه توش نزارم….

پس نوشت: حقا که غمت از تو وفادارتر است….

5 دیدگاه

  1. سلام
    خدا قوت
    از همان موقع که بانگ رحیل بودید و در وبلاگ کانون دانشجوی نص فعالیت میکردید، میشد فهمید که هدفتون رو برای حضور و عاقلانه و ممنطقی فعالیت کردن در این فضاها یافته اید و حقاً برایش وقت میگذارید.

    برای شروع دوباره فعالیت ای داد، کلامی از مقام معظم رهبری را تقدیم میکنم: «قدر لحظات جوانی را بدانید، و مواظب باشید هرگز جز برای رضای خدا کاری نکنید»

  2. باسلام
    باتوجه به ارزشی بودن شما در عرضه فضای مجازی ، پیشنهاد تبادل پیوند و بنر با سایت جوان انقلابی را با افتخار به شما تقدیم میدارم.
    از ویژگی های این تبادل پیوند این است که با اهیمـت به شــناخت بیشتر نیروهای انقـلابی از یکدیـگر برای انجام مجاهدت های انقلابی ، فرهنگی و مـذهبی تصمیم گرفتـیم که از این پـس کلیه مطالب ارزشـمند تولیدی ، جـذاب و اثرگذار سایت ها و وبلاگهای مـختلف را در سایت جوان انقلابی بصورت ویژه و فراگیر در قسمت« وبلاگستان » و «لینکستان » جوان انقلابی پوشش دهیم و از همه فعـالین عرصه فرهـنگی و بخصوص شما دوست عزیز دعوت می نماییم.
    شما میتوایند برای کسب اطلاعات بیشنر به آدرس زیر بروید.
    http://javanenghelabi.ir/?p=19682
    و پس از ازائه پیشنهاد برای تبادل پیوند با جوان انقلابی و درج پیوند و بنر جوان انقلابی در وبلاگ خود و همچنین درج پیوند شما در سایت جوان انقلابی ، با ارسال مطالب خود برای ما ، در سایت جوان انقلابی منتشر خواهد شد.
    درصورت داشتن پرسش و ابهامی در خدمت شما هستم
    بانو محمدتبار – ساری

    http://javanenghelabi.ir/
    info@javanenghelabi.ir
    S M S :3000282838

  3. با سلام دوباره…
    جاتون خالی تازه از اعتکاف برگشتیم…
    یه جورایی حال و هوای حج داره…
    آره بعد از این گونه مناسک انسان خیلی به فکر فرو میره که باید یک کاری کرد…

    راستی دارن تو اروپا از حالا برای اربعین امسال اسم نویسی میکنن…
    فک کنم رو این محور هم جای کارهای خوب و تبلیغاتی خالیه…
    واقعا کارهای خلاقانه تان ارزشمند است….

    خدا رهبرمون را حفظ کند…
    واقعا شهادت ارزشمندترین آرزوست که امیدوارم که ایشان و هیچ آرزومند شهادتی جز با شهادت از دنیا نرود…

    حالا شما ۳۰ سالتون شد …ناراحتید…ولی خدا را شکر کارهای مفیدی انجام دادید…
    ما که هنوز چند سالی وقت داریم تا ۳۰ ساله شیم هم ناراحتیم که داریم به ۳۰سالگی نزدیک میشیم و دستمون خالیه و کوله بار جوانیمون خالی….
    یا”جبار”

    بیا تا جوانم بده رخ نشانم….
    اللهم عجل لولیک الفرج

درج دیدگاه

یا اهل‌العالم // آیت الله امامی کاشانی-آیت الله محمد تقی بهجت - یا اهل‌العالم
icon-downloadicon-downloadicon-download
  1. یا اهل‌العالم // آیت الله امامی کاشانی-آیت الله محمد تقی بهجت - یا اهل‌العالم